Gazetki promocyjne Biedronka

Biedronka jest największą siecią handlową w Polsce pod względem liczby sklepów, a jej wyniki finansowe świadczą o tym, że Polacy właśnie tam robią zakupy najczęściej. Oprócz podstawowych artykułów spożywczych sieć oferuje delikatesy, kosmetyki i środki czystości oraz wiele innych artykułów przemysłowych. Jak podbiła serca Polaków i czym przyciąga rzesze klientów teraz?

Trochę historii, czyli jak to się zaczęło. 

Sieć sklepów Biedronka jest własnością portugalskiego konsorcjum Jeronimo Martins. Pierwsze sklepy firma zaczęła tworzyć w 1995 roku. Jednakże Biedronka nie była jedynym projektem Jeronimo Martins realizowanym w naszym kraju. Szybko jednak zrezygnowano z innych obszarów działalności, stawiając wszystko na rozwój sieci dyskontów. W 1997 roku sieć zaczęła dynamicznie się rozwijać po odkupieniu od Elektromisu ponad dwustu sklepów. Z każdym kolejnym rokiem powstawało coraz więcej sklepów, których celem było dotarcie nie tylko do mieszkańców wielkich miast, ale i małych miejscowości. Biedronka stawała się coraz bardziej popularna, by w roku 2020 osiągnąć niebagatelną ilość 3000 sklepów zlokalizowanych zarówno w dużych aglomeracjach, jak i zakątkach Polski. Sieć zamierza rozwijać się dalej, tworząc kolejne sklepy po to, by dotrzeć do jak największej liczby Polaków. 

Co jest największym atutem Biedronki?

Wraz z rozwojem sieci i zwiększeniem ilości sklepów, w 2011 roku opracowano nową strategię marketingową, której twórcy postawili sobie za cel uczynić Biedronkę czymś więcej niż typowym dyskontem i rozszerzyć jej asortyment tak, by stała się supermarketem o rozmiarach dyskontu. Dalszy rozwój firmy i doskonałe wyniki finansowe świadczą o tym, że ludzie pokochali to, że blisko domu mają sklep, w którym mogą kupić nie tylko podstawowe rzeczy, ale też wiele innych produktów, których atrakcyjność podnoszą liczne promocje. Przeciętny Polak dzięki poszerzeniu asortymentu w Biedronce ma stały dostęp do artykułów zaspokajających jego potrzeby podstawowe, ale też dających odrobinę luksusu i nowinek technologicznych oraz kulturalnych. W Biedronce zaczęły pojawiać się znane marki i produkty z całego świata, wszystkie na miarę kieszeni każdego Polaka. 

Jakie promocje Biedronka robi najczęściej i co stało się prawdziwym hitem?

Biedronka oferuje swoim klientom najróżniejsze promocje, które po części są przewidywalne, takie jak przykładowo “kup 3 w cenie 2”. Zmieniają się tylko produkty. Okresowo wprowadza się liczne promocje warzyw i owoców, czy mięsa lub garmażerki. Prawdziwym hitem są wyprzedaże, gdzie można dostać najtańszy produkt przemysłowy za darmo, przy zakupie 3. Wprowadzanie gadżetów promocyjnych, takich jak Gang Świeżaków, czy Gang Słodziaków było prawdziwą rewelacją. Promocje polegały na tym, że za każdorazowe zakupy na określoną kwotę można było otrzymać naklejki. Uzbieranie wymaganej ilości naklejek dawało prawo do otrzymania nietypowej maskotki. Akcje promocyjne okazały się strzałem w dziesiątkę, a oba gangi pokochała cała Polska. Ciekawe co jeszcze Biedronka ma w zanadrzu i czym zaskoczy swoich klientów w przyszłości. 

Sukces Biedronki to wypracowane z wielką starannością i dbałością o potrzeby klientów akcje promocyjne oraz odpowiednie strategie marketingowe opierające się na poszerzeniu i uatrakcyjnieniu asortymentu. To również duża ekspansja docierająca do wielkiej rzeszy konsumentów w najmniejszych zakątkach Polski. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że ta popularność będzie szła w parze z jakością.